zondag 29 november 2009

Kool in adobosaus



Een groentegerecht uit het boek van mevrouw Ortiz. De saus kun je bij veel meer dingen serveren. Erg lekker. Ik heb Anchos (Mexicaanse pepers) op de kop kunnen tikken bij Fine Foods Online. Daarmee zijn een boel meer recepten toegankelijk geworden om te maken.

Eerst liet ik een ancho-pepertje een half uurtje weken in heet water. In de tussentijd pelde ik 2 tomaten en deed die samen een teentje knoflook en een kleine halve ui, ¼ tl gedroogde oregano en ¼ tl gemalen komijn in een keukenmachine. Zodra de ancho lang genoeg geweekt was, ontdeed ik die van de zaadjes en deed hem ook in in de keukenmachine. Dit alles maalde ik tot een saus. Dit is de adobosaus.

Ik sneed een ½ kool in reepjes en kookte die in gezouten water. Ik roerde er twee eetlepels van de saus door, en serveerde bij de tortillas met picadillo.

Cabbage in Adobo

A recipe for vegetables from the book of Mexican Cooking. The sauce is very versatile and very good. I have been able to buy Anchos (a Mexican pepper variety) at Fine Foods Online. Having those I can make more recipes from the book!

First I let 1 Ancho pepper soak in warm water for half an hour. In the meantime I peeled 2 tomatoes and put them in a food processor, together with a clove of garlic, half an onion, ¼ tsp dried oregano and ¼ tsp ground cumin. I chopped the soaked Anchopepper and added them to the food processor also. I puréed these ingredients until smooth. This is the adobo sauce.

Then I sliced half a cabbage and cooked it in salted water. I mixed it with 2 tbsp of the adobosauce, and served it with the tortilla's with picadillo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...