zaterdag 21 november 2009

Twee culturen kip



Ik heb onlangs een boekje over de Mexicaanse keuken gekocht. Het werd tijd om er wat uit te koken. In dit boek wordt veel gebruik gemaakt van typisch Mexicaanse ingredienten, hier helaas slecht verkrijgbaar. Dit recept bevat deze ingredienten niet, dus heel geschikt voor nu.



Ik begon met 4 kippepoten schoon te maken en aan te braden. Ik deed er 150 ml witte wijn en 200 ml ananassap bij. Ik plukte een laurierblaadje van het struikje in mijn tuin en deed dat er ook bij. Dit geheel liet ik een uur zachtjes stoven.

In een keukenmachine heb ik 3 tomaten, 1 ui, 2 teentjes knoflook en 2 geroosterde paprika's uit pot gehakt tot een prutje. Een chorizoworstje sneed ik in plakjes en bakte die in een koekenpan. Het tomatenmengsel ging erbij en die bakte ik een paar minuten mee. Dat geheel ging bij de kip en alles liet ik nog 20 minuten stoven. Ik had er ook nog 4 aardappels bij gedaan. Ik serveerde het met rijst.

Het was erg lekker. De ananassap en chorizo werkten erg goed samen. De aardappel was achteraf gezien overbodig. Je kunt het iets scherper maken met een pepertje of jalapeƱo.



Chicken from two cultures

The other day I bought a book about Mexican cooking. It was about time I cooked something from it. A lot of the recipes call for special Mexican ingredients, which are difficult to get in the Netherlands. So I chose this recipe, because it required no ingredients I could not lay my hands on.

I started cleaning 4 chicken legs and fried them until brown on all sides. I added 150 ml white wine and 200 ml pineapple juice. I got myself a bay leaf from the garden and added that too. This was allowed to simmer for one hour.

In a food processor I chopped 3 tomatoes, 1 onion, 2 cloves of garlic and 2 roasted peppers from a jar. I sliced one chorizo sausage and fried it. I added the tomato mixture to that and cooked for a few minutes. I added this to the chicken along with some potatoes. I let this cook for a little longer (20 minutes) and served it with white rice.

The potato wasn't necessary for me. Next time, I'll leave it out. It was a delicious recipe, with the pineapple juice and chorizo working together very well. If you like it hot, add some chillies like jalapeƱos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...