dinsdag 2 maart 2010

Vij Family Chicken Curry



Ik zag dit recept op de blog van Eat.Drink.Think. Het zag er erg lekker uit. Nu ik het gemaakt heb, kan ik je zeggen: het ís ook erg lekker!


Als ik eerlijk ben, is de foto op de blog van Eat.Drink.Think wel appetijtelijker.

Dit recept is voor 4 personen. Ik heb het als volgt gedaan:
Snijd 400 g ontbeende kippedijen in blokjes. Hak 2 grote uien fijn. Hak 3 dikke tenen knoflook fijn.
Rasp 2 el verse gember. Hak 4 roma tomaten in kleine blokjes.

Verhit olie in een pan. Voeg ui en 2 kaneelstokjes toe en bak tot de ui goudgeel is.
Voeg dan de knoflook toe en bak een paar minuutjes mee. Voeg gember, tomaten, zout, peper, en de volgende specerijen toe 1 tl kurkuma, 1 el gemalen komijn, 1 el gemalen korianderzaad, 1 el garam masala, ¼ tl cayenne peper (of meer als je van heet houdt).
Bak dit 5 minuutjes. Voeg dan de kip toe en bak tot ze ze niet meer roze ziet.
Voeg 1 bekertje zure room en 250 ml water toe. Breng aan de kook en zet het vuur lager. Laat 15 minuten zachtjes pruttelen.
Proef of er nog zout bij moet. Voeg verse koriander toe en serveer met rijst.



Vij Family Chicken Curry

I found this recipe on Eat.Drink.Think. It looked very delicious. Well, after making it, I can tell you: it ís delicious.
I have to admit that the photo on Eat.Drink.Think looks much better.

Look over here to find the recipe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...