zaterdag 3 april 2010

Pompoencurry met kokos



Deze curry heb ik gemaakt bij de Ayam Percik. Het recept heb ik gevonden op de blog van Closetcooking. Ik heb het recept vrij letterlijk gevolgd. Ik vond het erg lekker. Ik ben altijd op zoek naar lekkere groentenrecepten, en dit is er zeker een.



Snijd 1 kleine pompoen in blokjes van 2 cm. Rasp 1 à 2 cm gemberwortel. Hak 1 teentje knoflook fijn.
Verhit 1 el olie in een koekenpan. Voeg knoflook en gember toe en roerbak ca. 1 minuut.
Voeg de pompoen, 125 ml kokosmelk, 1 el suiker, 1 el limoensap, 1 el vissaus en ½ tl chili saus toe en roer door elkaar. Laat zachtjes sudderen tot de pompoen gaar is, ong. 20-30 minuten. Laat de vloeistof wat verdampen. Schep op de borden, giet de ingekookte kokosmelk erover en strooi geraspte kokos en verse koriander erover.


Butternut squash curry with coconut

This is the curry I ate with the Ayam Percik. I found the recipe here on the blog from Closetcooking. I am always on the watch for good recipes for vegetables, and this certainly is one.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...