donderdag 19 juli 2012

Zalmburgers met rijstnoedels en salade



De zalm was in de aanbieding bij de supermarkt. Het was lekkere zalm, die ik al eens gewoon gebakken had met zout en peper. Beetje rosé laten, en smullen.
Maar nu wilde ik er iets anders mee doen. Ik zag dit recept in het boek over de Vietnamese keuken. Het zalmmengsel plakte niet heel goed aan elkaar: het ging maar net. Misschien moet ik de zalmblokjes nog kleiner snijden, zodat het door het eigen vet beter aan elkaar plakt. Het was heel lekker. Ik heb ook nog wat kruiden uit eigen tuin eraan toegevoegd: dragon, salie en citroenmelisse.






Bron:






Salmon burgers with rice noodles and salad

The salmon was on sale in our local supermarket. I already had a meal with this salmon, just simply fried with a little salt and pepper, a little pink in the middle. Delicious. Now I wanted to do something else with it. The salmon mixture did not really stick well, I only just managed. Maybe I should have chopped it finer.
But the flavour was really good. I also added some herbs from my garden: estragon, sage and lemon basil.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...