maandag 24 december 2012

Zalm met tomaten-roomsaus



Het is wat langer geleden dan gewoonlijk dat ik een recept geblogd heb. Dat komt omdat ik niet veel nieuws gekookt heb de laatste tijd. In plaats daarvan heb ik recepten uit mijn eigen blogarchief gekookt.
Bijvoorbeeld deze: Pasta met mango en prei,
of deze: Kedgeree,
en deze: Gehaktballetjes in amandel-saffraansaus

Nu was het toch weer tijd voor iets nieuws. De saus heeft een heerlijk zachte smaak, die uitstekend past bij de zalm. Het citroensap en suiker maakt het iets zoetzuur, maar niet té. Ik heb het geserveerd met spinazie en rijst.





Bron:




Salmon in tomato-cream sauce

It has been longer than usual since I posted my latest blogpost. The reason is that I haven't cooked anything new lately. Instead, I cooked from my own recipe archive.
For example: Pasta with mango en leeks,
or this one: Kedgeree,
and this one: Meatballs in almond-saffron sauce

But now it was time for something new. The sauce in this recipe has a lovely delicate flavour, which combined with the salmon very well. The lemon juice and sugar gave a sweet-and-sour touch, but not too much. I servied it with rice and spinach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...